• 0475 769148
  • Groenstraat 2a, 6088 CW Roggel
  • Ma-Do: 8:30-17:00 uur | Vrij 8:30 - 15:00 uur

Nieuws & blog

Corona maatregelen Care+

Laatst bijgewerkt op 20 mei 2020

In deze bijzondere tijd blijven wij ons inzetten om goede zorg te leveren aan onze doelgroep; mensen die zich in een kwetsbare positie bevinden binnen de samenleving. Dit uitgangspunt willen wij, ook in deze coronatijd, blijven volgen.

Bescherming samenleving

Wij vinden dat goede zorg breed geldt, daarom ondersteunen wij dat het algemeen belang tijdens corona voor gaat op het individueel belang. Onze werkwijze passen wij hierop aan. We moeten zorgen voor een omgeving waarbij het virus niet alleen voorkomen wordt, maar ook niet de mogelijkheid krijgt om ongemerkt uit te groeien. Zo houden wij rekening met kwetsbare cliënten en medewerkers en hun naasten, maar ook met alle andere mensen waar mogelijk contact mee is. Alleen samen krijgen we corona onder controle.

Extra maatregelen

Om onze deels kwetsbare doelgroep extra te beschermen en om de continuïteit van de zorg te kunnen waarmaken, voeren wij naast de landelijke maatregelen ook extra maatregelen uit. Hieronder leest u meer over onze maatregelen of download ons pdf bestand door hier te klikken.

Al onze medewerkers en cliënten volgen deze en de al bestaande maatregelen, gesteld door het RIVM, op. Bekijk de website van het RIVM voor de actuele regelgeving. Wij blijven actief op de hoogte van alle ontwikkelingen en staan in contact met externe samenwerkingspartners om direct de protocollen aan te passen als dit nodig blijkt te zijn.

Bereikbaarheid

  • Al onze medewerkers blijven tijdens kantooruren bereikbaar via het algemene telefoonnummer 0475 7691 148.
  • Het kantoor van Care+ is gesloten geweest en gaat deels open vanaf 25 mei. Het is dan voor een beperkt aantal kantoormedewerkers mogelijk om op kantoor te werken met minimaal 1,5 meter afstand.
  • Bezoek op het kantoor van Care+ kan in uitzonderlijke gevallen alleen op afspraak. Wij vragen u om alleen een afspraak te maken als het niet anders kan.
  • Na de afspraak wordt de ruimte ontsmet.
  • Er wordt voorlopig geen koffie of thee aangeboden aan bezoek om besmetting te voorkomen.
  • Algemeen bezoek op onze woonlocaties of onze dagbesteding is voorlopig niet mogelijk.
  • Op het kantoor wordt hygiëne gewaarborgd door zeer regelmatig te ontsmetten en dit via aftekenlijsten op de werkplekken bij te houden.

Begeleiding en bezoek cliënten

  • De dagbesteding en open inloop is voorlopig nog gesloten voor externe cliënten en extern bezoek. Dagbesteding vindt in kleine groepen op de woonlocatie plaats.
  • Op dit moment geldt een stop op nieuwe cliënten, tenzij de begeleiding bij de cliënt thuis is of het gaat om een noodsituatie. Is dit niet het geval dan wachten wij nog om besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.
  • Vanaf juni zal er een aangepaste dagbesteding plaatsvinden waaraan een kleine groep eigen cliënten kan deelnemen. Voor externe cliënten en bezoek blijft de dagbesteding nog even gesloten.
  • Op iedere woonlocatie is ontsmettingsmiddel beschikbaar en worden alle ruimtes dagelijks gereinigd. Klinken, stoelen en andere gebruiksvoorwerpen worden na iedere dienst van een medewerker gereinigd.
  • Op alle woonlocaties zijn aftekenlijsten aanwezig waardoor we de hygiënische maatregelen kunnen volgen.
  • Boodschappen worden zoveel mogelijk bezorgd, zodat medewerkers en cliënten zo min mogelijk op drukke plaatsen komen.
  • Cliënten mogen alleen bezoek ontvangen dat noodzakelijk is voor hun welzijn en hier moet toestemming voor zijn van Care+. Belangrijk hierbij is dat de bezoeker zelf geen coronaverschijnselen vertoont of in aanraking is geweest met iemand met verschijnselen.
  • Wij wijzen onze cliënten erop dat zij sociale ontmoetingen zoveel mogelijk vermijden. Dit is inclusief vrienden, verenigingen, of andere sociale activiteiten. Deze oproep is ook gedaan aan onze medewerkers.
  • Alle cliënten worden verzocht om zo veel mogelijk binnen/ op locatie te blijven of in de eigen kamer. Dit is voor onze doelgroep extra lastig, zij begrijpen dit niet altijd en missen hun structuur.
  • Op sommige woonlocaties hebben onze cliënten het erg zwaar en begrijpen ze de maatregelen niet altijd. Daar waar mogelijk zetten we extra medewerkers in. Dit lukt niet altijd, ook Care+ ervaart een hoog ziekteverzuim en het is lastig om nieuwe mensen te werven.
  • Cliënten zijn voorlopig niet welkom op andere woonlocaties.
  • Het open deurbeleid om omwonende welkom te heten op de woonlocaties is tijdelijk niet mogelijk.
  • Medewerkers zijn zoveel mogelijk op één locatie actief en gekoppeld aan één andere locatie in geval van nood. Zodoende wordt het aantal contacten verminderd.
  • Bij zorg aan huis, wordt daar waar mogelijk via (video)bellen begeleiding geboden.

Bij ziekteverschijnselen

  • We houden de gezondheid van onze medewerkers en cliënten dagelijks goed in de gaten.
  • Wanneer een cliënt last heeft van verkoudheid of ziekteverschijnselen, dient hij of zij op de eigen kamer in quarantaine te verblijven.
  • De cliënt laten wij bij verschijnselen direct testen, wanneer corona wordt vastgesteld, gelden deze regels voor alle bewoners van het huis en blijft iedereen in quarantaine.
  • Wanneer een medewerker last heeft van corona gerelateerde symptomen wordt deze getest en blijft deze thuis tot de uitslag bekend is.

Download onze maatregelen als PDF bestand.

Heeft u hierover vragen of opmerkingen?
Dan kunt u contact met ons opnemen via: info@care-plus.nl.

Referenties

Ik ben niet meer opstandig geweest tegen de begeleiding omdat ik mijn lesje wel had geleerd, ik ben goed ingesteld op mijn medicijnen en ik ben drugsvrij. Dit heb ik toch allemaal te danken aan Care+! Nu woon ik in woonfase 2 en ben blij dat ik naar Care+ gekomen ben.

Mark

Er kwam bij het huis waar ik woonde iemand van Care+ op bezoek en ik kreeg een tweede kans bij Care+ en die heb ik aangenomen.

Mark

Uiteindelijk woon ik nu officieel vanaf november 2012 bij Care+ en ik ben nooit in gebruik teruggevallen. Ik doe nu dingen die ik leuk vind en die ik altijd heb willen doen. Ik zit op paardrijden en werk ook twee ochtenden op de manege. Op de dagbesteding van Care+ kook en bak ik en doe ik mee met een crea-bea programma.

Anouk

Ik voel me betrokken bij Care+ en ben daarom voorzitter geworden van de cliëntenraad. Dit doe ik met veel plezier. Ik voel me bij Care+ begrepen en serieus genomen. Ik kan oprecht zeggen dat ik voor het eerst in mijn leven gelukkig ben.”

Laura

Iedereen krijgt een eigen zorgplan, wat betekent dat er voor iedereen persoonlijk bekeken wordt wat diegene nodig heeft om vooruit te kunnen. De lijnen binnen Care+ zijn heel kort, dit vind ik erg prettig.

Laura

Het motto van Care+ is dat iedereen (nog) een kans verdient en die besloot ik met beide handen aan te nemen. Het eerste wat me zo goed beviel was de continue aanwezigheid van begeleiding. Ik werd heel open en vriendelijk ontvangen, ik voelde me gelijk op mijn gemak gesteld. Hierdoor werd langzaamaan mijn vertrouwen in de hulpverlening weer hersteld.

Laura

Hier krijgt iedereen aandacht, juist ook als het goed met je gaat. Dat zorgt ervoor dat je je gezien en gehoord voelt.

Moniek

Mijn doelen heb ik samen met mijn persoonlijk begeleider opgesteld. Eigenlijk wilde ik instromen in woonfase 2 of 3, maar uiteindelijk hebben we besloten dat het beter is dat ik woonfase 1 zou beginnen. Daar ben ik nu wel blij om, want ik heb een kleine terugval gehad. Daarom is het beter dat ik hier zit.

Moniek

Ik heb me nooit gezien of gehoord gevoeld. Hier heb ik dat wel, meteen vanaf het begin.

Moniek

Corona maatregelen Care+

In deze bijzondere tijd blijven wij ons inzetten om goede zorg te leveren aan onze doelgroep; mensen die zich in een kwetsbare positie bevinden binnen de samenleving. Dit uitgangspunt willen wij, ook in deze coronatijd, blijven volgen.

Bekijk hier onze Corona maatregelen.