• 0475 769148
  • Groenstraat 2a, 6088 CW Roggel
  • Ma-Do: 8:30-17:00 uur | Vrij 8:30 - 12:00 uur

Nieuws & blog

Positieve uitkomst IGJ rapport e-health

Positieve uitkomst IGJ rapport e-health

Een van onze speerpunten voor 2021 tot 2024 is; Innovatieve ideeën met flair, plezier en lef. Wanneer je aan innovatie denkt binnen de zorg, kom je al vrij snel bij e-health terecht. De afgelopen twee jaar hebben we vooral ingezet op de e-health ontwikkelingen ONS Nedap, Medicijn Dispensers, Gezonde Boel en beeldbellen. Vanuit deze uitvoering zijn wij op de ‘radar’ gekomen bij de IGJ. De inspectie IGJ heeft op 29 september 2022 Care+ bezocht in het kader van het toezicht op e-health. Een goed moment om onze nieuwe manier van werken te toetsen. Gelukkig mogen we met trots delen dat we hieruit een positieve reactie hebben ontvangen.

Vanaf vandaag staat het inspectierapport online; graag willen wij deze met jullie delen. Zijn jullie vooral benieuwd naar een samenvatting? Lees dan vooral door.

Klik hier voor het inspectierapport IGJ van Care+.

Verkorte samenvatting reactie IGJ
De inspectie ziet dat we zorgvragers actief informeren en betrekken in verschillende digitale projecten. Er wordt gezien dat we duidelijk communiceren en we de communicatie afstemmen op onze zorgvragers. Bij het inzetten van e-health wordt er rekening gehouden met de zorgbehoefte en wensen van de zorgvragers. Ook wordt er bij de verschillende voorbeelden van e-health steeds zorgvuldig aandacht gegeven aan het invoeren van de ontwikkeling (denk hierbij aan de selectie van het middel, training van Care Plussers en de communicatie via een uitnodigende landingspagina).

We zien het oordeel als een waardering voor de inzet van het hele team (zorgvragers en Care Plussers) en als aanmoediging voor verdere verbeteringen binnen het digitale landschap.

Referenties

Iedereen krijgt een eigen zorgplan, wat betekent dat er voor iedereen persoonlijk bekeken wordt wat diegene nodig heeft om vooruit te kunnen. De lijnen binnen Care+ zijn heel kort, dit vind ik erg prettig.

Laura

Ik ben niet meer opstandig geweest tegen de begeleiding omdat ik mijn lesje wel had geleerd, ik ben goed ingesteld op mijn medicijnen en ik ben drugsvrij. Dit heb ik toch allemaal te danken aan Care+! Nu woon ik in woonfase 2 en ben blij dat ik naar Care+ gekomen ben.

Mark

Er kwam bij het huis waar ik woonde iemand van Care+ op bezoek en ik kreeg een tweede kans bij Care+ en die heb ik aangenomen.

Mark

Uiteindelijk woon ik nu officieel vanaf november 2012 bij Care+ en ik ben nooit in gebruik teruggevallen. Ik doe nu dingen die ik leuk vind en die ik altijd heb willen doen. Ik zit op paardrijden en werk ook twee ochtenden op de manege. Op de dagbesteding van Care+ kook en bak ik en doe ik mee met een crea-bea programma.

Anouk

Ik voel me betrokken bij Care+ en ben daarom voorzitter geworden van de cliëntenraad. Dit doe ik met veel plezier. Ik voel me bij Care+ begrepen en serieus genomen. Ik kan oprecht zeggen dat ik voor het eerst in mijn leven gelukkig ben.”

Laura

Het motto van Care+ is dat iedereen (nog) een kans verdient en die besloot ik met beide handen aan te nemen. Het eerste wat me zo goed beviel was de continue aanwezigheid van begeleiding. Ik werd heel open en vriendelijk ontvangen, ik voelde me gelijk op mijn gemak gesteld. Hierdoor werd langzaamaan mijn vertrouwen in de hulpverlening weer hersteld.

Laura

Hier krijgt iedereen aandacht, juist ook als het goed met je gaat. Dat zorgt ervoor dat je je gezien en gehoord voelt.

Moniek

Mijn doelen heb ik samen met mijn persoonlijk begeleider opgesteld. Eigenlijk wilde ik instromen in woonfase 2 of 3, maar uiteindelijk hebben we besloten dat het beter is dat ik woonfase 1 zou beginnen. Daar ben ik nu wel blij om, want ik heb een kleine terugval gehad. Daarom is het beter dat ik hier zit.

Moniek

Ik heb me nooit gezien of gehoord gevoeld. Hier heb ik dat wel, meteen vanaf het begin.

Moniek