Ben jij analytisch en kun jij concreet maken wat iemand nodig heeft? Zoek je altijd naar maatwerk oplossingen en word jij blij van coachen en motiveren? Dan nodigen wij jou graag uit om deze talenten te gebruiken bij Care+ als Trajectbegeleider!
Onze plus
Bij Care+ voelt iedereen zich welkom. Dit geldt voor onze medewerkers én de mensen die wij begeleiden. Binnen onze begeleiding ligt de nadruk op het gezond en gelukkig laten voelen en bij het ontwikkelen van ieders talenten. We zetten in op maatwerk, het bouwen van een positief steunnetwerk en richten ons op wat wél kan. Hiervoor werken we onder andere samen met partners (in de wijk), stimuleren we een zinvolle daginvulling en zetten we E-health in.
Bij Care+ bieden wij begeleiding aan mensen met psychische kwetsbaarheid en/of licht verstandelijke beperking (vanaf 17 jaar in Noord- en Midden-Limburg). Dit doen wij op dit moment vanuit de WMO en WLZ. Vanaf 1 oktober 2024 komt hier ook een nieuwe tak bij: de Forensische Zorg. Heb jij hier ervaring of affiniteit mee? Fijn! Want als Trajectbegeleider binnen Care+ kom jij dagelijks met deze doelgroepen in aanraking. Wil je hier alvast meer over te weten komen? Bekijk dan de ‘over ons’ pagina.
Jouw rol als Trajectbegeleider
Als Trajectbegeleider bij Care+ vervul je een coördinerende rol en ben jij verantwoordelijk voor het overzien van onze zorgtrajecten van A tot Z. Jij werkt nauw samen met de persoonlijk begeleider, gastvrouw, en woonbegeleider, en zorgt ervoor dat alle betrokkenen goed op de hoogte zijn en samenwerken. Als Trajectbegeleider ben jij daarnaast als aanspreekpunt voor zowel de teams als de RVE-managers, en zorg je ervoor dat de ontwikkeltrajecten van zorgprofessionals soepel verlopen. Hiervoor bied je ondersteuning en handvatten aan de teams, zodat de zorgvragers de best mogelijke zorg ontvangen en stappen vooruit zetten.
Met jouw brede expertise in de zorg en goed inzicht in mensen en in de mogelijkheden in het netwerk, vind jij een maatwerkoplossing voor elke hulpvraag.
Doordat je onze visie doorleeft en op de hoogte bent van alle wet- en regelgeving en indicatie-eisen adviseer jij de zorgprofessionals optimaal.
Je spart met onze Persoonlijk Begeleiders en geeft hun tools in het dagelijks werk. Je coacht hen op casusniveau en in het evalueren en bijstellen van een goed zorgplan. Wij vinden een zorgplan goed als de hulpvraag is vertaald in overzichtelijke en concrete doelen, zodat ook successen gevierd worden. Het steunnetwerk is betrokken in het zorgplan en het wordt opgesteld vanuit het gedachtengoed van Positieve Gezondheid. Uiteraard matchen de voorwaarden van de indicatie met de korte en lange termijn doelen.
Je evalueert elke 3 maanden of het zorgplan voldoet aan de verwachtingen en of de doelen worden behaald. Je spart hierover met de Persoonlijk Begeleiders. Loopt het traject tussentijds anders dan verwacht of is er een crisis? Dan ben jij het eerste aanspreekpunt om samen naar een oplossing te zoeken en het plan bij te stellen. Is het traject afgerond? Dan zorg jij voor de eindevaluatie en zorg je samen met de Persoonlijk Begeleider dat iemand een zachte landing heeft in de wijk/ de sociale basis. Wij staan voor duurzame uitstroom.
Wat gaat jouw rol binnen Care+ zijn?
Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor het hele zorgproces. Je werkt nauw samen met de Persoonlijk Begeleider, de Zorgbemiddelaar (die de nieuwe aanmeldingen begeleidt) en de Gedragsdeskundige (die zorginhoudelijk adviseert). Je bent in deze functie een spin in het web. Je zorgt voor de juistheid van indicaties en vraagt als het nodig is herindicatie aan. Je zorgt voor een zorgvuldige communicatie en volledige administratie en verslaglegging. Je signaleert veranderingen en trends in het zorgproces en adviseert de manager Zorg en Kwaliteit.
De bereikbaarheidsdienst is een onderdeel van je functie. Ongeveer eens in de zes weken ben je een week 24 uur per dag bereikbaar. Jij ondersteunt dan collega’s bij noodsituaties. Kortom, als trajectbegeleider vervul je een belangrijke rol in een zorgtraject én binnen de organisatie!
Jouw toegevoegde waarde:
Jij wilt graag het verschil maken en haalt graag resultaten; met oog voor de wensen en behoeften van de mensen in zorg weet je de beste resultaten te halen. Mensen ontwikkelen duurzaam naar zelfstandigheid, zijn tevreden en jij hebt het overzicht.
Vanuit een dienstverlenende houding handel je proactief, schakel je snel en speel je gemakkelijk in op veranderende situaties. Je hebt oog voor detail en je adviseert graag leidinggevenden over de trends en ontwikkelingen die je ziet. Je hebt een positieve mindset, bent inlevend en ziet altijd een oplossing. De Persoonlijk Begeleiders coach je op een motiverende manier.
Care+ staat nooit stil; en de verschillende functies binnen onze organisatie ook niet. Samen met onze mede trajectbegeleiders blijven jullie de functie verder vormgeven. Zelfstandig werken én samenwerken zijn belangrijk binnen deze functie waarbij je altijd streeft voor het beste resultaat.
Wat breng jij mee?
- Je hebt minimaal een HBO diploma binnen de zorg;
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met onze doelgroep;
- Je hebt ervaring in het motiveren en coachen van medewerkers.
- Je bent zelfstandig en hebt een positieve, proactieve en oplossingsgerichte houding.
- Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
- Je hebt affiniteit met onze doelgroep WMO/ WLZ en Forensische Zorg.
- Je hebt kennis van wet- en regelgeving WMO/ WLZ/ Forensische Zorg en administratieve procedures rondom indicatiestellingen of je bent bereid hier zelf in te investeren.
- Ruime ervaring in zorgindicaties vertalen naar zorginzet is een eis;
- Tot slot heb je ook affiniteit met administratief beheer.
Je kunt procesmatig denken en hebt een analytische werkhouding;
De puntjes op de ‘i’
De functie voor trajectbegeleider is gemiddeld 28-36 uur per week, verdeeld over minimaal 5 dagen. Het salaris is conform CAO Sociaal werk trajectbegeleider in schaal 7 of 8 en is afhankelijk van competenties en ervaring. Er wordt een contract geboden voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.
Procedure en reageren
Onze vacature voor trajectbegeleider wordt gelijktijdig intern als extern uitgezet. Lijkt het jou leuk om bij ons aan de slag te gaan? Dan nodigen wij je graag uit om voor 16 september een motivatiebrief en CV door te sturen naar werkenbij@care-plus.nl. In de week van 16 september zullen de eerste gesprekken plaatsvinden.
Wil je eerst nog meer informatie over de functie? Dan mag je contact met ons opnemen via ons kantoornummer 0475 769148; vervolgens mag je vragen naar Paul Megens. Of stel je vraag via werkenbij@care-plus.nl.