• 0475 769148
  • Groenstraat 2a, 6088 CW Roggel
  • Ma-Do: 8:30-17:00 uur | Vrij 8:30 - 15:00 uur

Trajectbegeleider | 28 – 36 uur



Ben jij analytisch en kun jij concreet maken wat iemand nodig heeft? Zoek je altijd naar maatwerk oplossingen en word jij blij van coachen en motiveren? Dan is de functie van Trajectbegeleider jou op het lijf geschreven!

Onze plus

Bij Care+ voelt iedereen zich welkom. Dit geldt voor onze medewerkers én de mensen die wij begeleiden. Binnen onze begeleiding ligt de nadruk op het gezond en gelukkig laten voelen en bij het ontwikkelen van ieders talenten. We zetten in op maatwerk, het bouwen van een positief steunnetwerk en richten ons op wat wél kan. Hiervoor werken we onder andere samen met partners (in de wijk), stimuleren we een zinvolle daginvulling en zetten we E-health in.

Bij Care+ bieden wij begeleiding aan mensen met psychische kwetsbaarheid en/of licht verstandelijke beperking (vanaf 16 jaar in Noord- en Midden-Limburg). Meer over ons en onze doelgroep kun je lezen op de ‘over ons’ pagina.

Jouw rol als Trajectbegeleider

Als trajectbegeleider bij Care+ ben jij voor individuele casussen hét aanspreekpunt voor de ontwikkeltrajecten voor onze zorgprofessionals, de gemeenten en het zorgkantoor. Jij bent ervoor verantwoordelijk dat mensen in zorg zich gehoord voelen en zichtbaar stappen maken. Ook zorg jij dat onze professionals de juiste tools krijgen om een zorgtrajecten te realiseren.

Met jouw brede expertise in de zorg en goed inzicht in mensen en in de mogelijkheden in het netwerk, vind jij een maatwerkoplossing voor elke hulpvraag.
Doordat je onze visie doorleeft en op de hoogte bent van alle wet- en regelgeving en indicatie-eisen adviseer jij de zorgprofessionals optimaal.

Je spart met onze Persoonlijk Begeleiders en geeft hun tools in het dagelijks werk. Je coacht hen op casusniveau en in het evalueren en bijstellen van een goed zorgplan. Wij vinden een zorgplan goed als de hulpvraag is vertaald in overzichtelijke en concrete doelen, zodat ook successen gevierd worden. Het steunnetwerk is betrokken in het zorgplan en het wordt opgesteld vanuit het gedachtengoed van Positieve Gezondheid. Uiteraard matchen de voorwaarden van de indicatie met de korte en lange termijn doelen.

Je evalueert elke 3 maanden of het zorgplan voldoet aan de verwachtingen en of de doelen worden behaald. Je spart hierover met de Persoonlijk Begeleiders. Loopt het traject tussentijds anders dan verwacht of is er een crisis? Dan ben jij het eerste aanspreekpunt om samen naar een oplossing te zoeken en het plan bij te stellen. Is het traject afgerond? Dan zorg jij voor de eindevaluatie en zorg je samen met de Persoonlijk Begeleider dat iemand een zachte landing heeft in de wijk/ de sociale basis. Wij staan voor duurzame uitstroom.

Wat gaat jouw rol binnen Care+ zijn?

Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor het hele zorgproces. Je werkt nauw samen met de Persoonlijk Begeleider, de Zorgbemiddelaar (die de nieuwe aanmeldingen begeleidt) en de Gedragsdeskundige (die zorginhoudelijk adviseert).

De bereikbaarheidsdienst is een onderdeel van je functie. Ongeveer eens in de zes weken ben je een week 24 uur per dag bereikbaar. Jij ondersteunt dan collega’s bij noodsituaties.

Je bent in deze functie een spin in het web. Je zorgt voor de juistheid van indicaties en vraagt als het nodig is herindicatie aan. Je zorgt voor een zorgvuldige communicatie en volledige administratie en verslaglegging. Je signaleert veranderingen en trends in het zorgproces en adviseert de manager Zorg en Kwaliteit.

Kortom, als trajectbegeleider vervul je een belangrijke rol in een zorgtraject én binnen de organisatie!

Jouw toegevoegde waarde:

Jij wilt graag het verschil maken en haalt graag resultaten;
met oog voor de wensen en behoeften van de mensen in zorg weet je de beste resultaten te halen. Mensen ontwikkelen duurzaam naar zelfstandigheid, zijn tevreden en jij hebt het overzicht.

Vanuit een dienstverlenende houding handel je proactief, schakel je snel en speel je gemakkelijk in op veranderende situaties. Je hebt oog voor detail en je adviseert graag leidinggevenden over de trends en ontwikkelingen die je ziet.

Je hebt een positieve mindset, bent inlevend en ziet altijd een oplossing. De Persoonlijk Begeleiders coach je op een motiverende manier.

Het is een functie in ontwikkeling die qua processen nog verder vormgegeven moet worden. Jij bent dus zelfstandig en vindt het leuk om de functie met bijbehorende processen in te richten en kleur te geven.

Wat breng jij mee?

  • Je hebt minimaal een HBO diploma binnen de zorg;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met onze doelgroep;
  • Je hebt ervaring in het motiveren en coachen van medewerkers.
  • Je bent zelfstandig en hebt een positieve, proactieve en oplossingsgerichte houding.
  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving WMO/WLZ en administratieve procedures rondom indicatiestellingen of je bent bereid hier zelf in te investeren.
  • Ruime ervaring in zorgindicaties vertalen naar zorginzet is een eis;
  • Tot slot heb je ook affiniteit met administratief beheer.
    Je kunt procesmatig denken en hebt een analytische werkhouding;

De puntjes op de ‘i’

Dit bieden wij
De functie voor trajectbegeleider is gemiddeld 28-36 uur per week, verdeeld over minimaal 5 dagen. Het salaris is conform CAO Sociaal werk trajectbegeleider in schaal 7 of 8 en is afhankelijk van competenties en ervaring. Er wordt een contract geboden voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.

Procedure en reageren
Enthousiast? En denk jij dat je degene bent waar wij ook enthousiast van worden? Dan ontvangen we graag uiterlijk 19 oktober je CV en motivatie op de mail. Deze mag je sturen naar sollicitatie@care-plus.nl met als onderwerp ‘ik ben degene die jullie zoeken’.

Het sollicitatieproces
De eerste kennismakingsgesprekken zijn op 21 oktober, in de middag. We vragen je een korte pitch te geven. Uiterlijk 29 oktober willen wij een keuze maken.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.