• 0475 769148
  • Groenstraat 2a, 6088 CW Roggel
  • Ma-Do: 8:30-17:00 uur | Vrij 8:30 - 15:00 uur

Goede zorgverlening

begint bij onze professionals!

Vacatures

Bij Care+ voel je je welkom. Jij luistert en kunt aansluiten bij verschillende behoeften. Je zorgt voor een veilige omgeving, waar fouten maken mag en waarin je vertrouwen uitstraalt en motiveert.

Je zoekt samenwerking op, leert van anderen en reflecteert op je handelen. Nieuwe ideeën omarm je met flair, plezier en lef.

Past dit bij jou? Reageer dan op één van onze vacatures, of stuur een open sollicitatie naar sollicitatie@care-plus.nl.

Werken als Care Plusser

Onze professionals maken Care+ tot wie we zijn. Enthousiast, betrokken en zij weten waar ze het over hebben. Onze professionals zijn echte regisseurs in het netwerk.

Wij vinden het belangrijk om een fijne werkgever te zijn, waar werkgeluk telt en waar je je gehoord voelt. Je hebt inspraak in het beleid en we geven je verantwoordelijkheid en ruimte om eigen beslissingen te nemen.

Care+ is een frisse, betrokken en professionele zorgorganisatie. We werken vanuit kracht en talentontwikkeling. Wij hebben lef, zijn continu op zoek naar innovatieve ideeën en zoeken hierbij de samenwerking met andere partners. Dit stralen onze professionals uit.

Care+ als werkgever

Natuurlijk kunnen wij vertellen hoe leuk het is om Care Plusser te zijn. Hoe dankbaar het is om echt iets te betekenen voor onze bewoners. Hoe fijn het is dat je gerespecteerd wordt om jouw professionaliteit. Hoeveel energie je ervan krijgt dat collega’s persoonlijk betrokken zijn bij elkaar en bij de mensen die we begeleiden.

Maar laten we dat niet zelf doen. Want wie kan dat beter dan onze professionals?

Open sollicitatie

Wil jij Care Plusser zijn en zie je even geen vacature die past? Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken wat wel mogelijk is.

Stuur een mailtje naar sollicitatie@care-plus.nl en we nemen snel contact met je op. Wil je liever bellen? Bel dan naar ons kantoor via (0475) 76 91 48 en vraag naar Bram Geraedts.

Normaal is het mogelijk om even bij ons binnen te lopen, maar vanwege corona vragen wij om even eerst een afspraak te maken.

Vrijwilligers

Iedereen kan iets betekenen voor de mensen die wij begeleiden, ook als je geen zorgprofessional bent. Zo kunnen we hulp gebruiken van chauffeurs voor onze verschillende locaties in Venlo, Roggel, Belfeld, Roermond en Helden.

Wil je graag maatje worden, voor een groep koken of overdag leuke activiteiten begeleiden? Ook dan ben je van harte welkom. Heb je andere ideeën, laat het ons dan weten!

Onze vrijwilligers belonen wij met veel waardering en dankbaarheid en volgens de algemene vrijwilligersvergoeding.

Wil jij al aan de slag of wil je liever eerst kennismaken? Bel dan met ons algemene nummer 0475 -769 148 of stuur een mailtje naar sollicitatie@care-plus.nl, we nemen snel contact met je op.

Een oud-collega vertelde me over Care+ en dat sprak me enorm aan. Aan de ene kant de doelgroep, en ook het feit dat het een kleine organisatie is. Ik heb toen een dag meegelopen en de indruk die ik kreeg was erg goed. Vooral jonge enthousiaste collega’s, die samen een hecht team vormen. En ik ben nog altijd blij dat ik hier ben komen werken.

De ideale eigenschappen van een medewerker van Care+ zijn enthousiasme, betrouwbaarheid, uitgaan van herstel en natuurlijk betrokkenheid.

Iedereen is persoonlijk betrokken bij de inhoud, bij de cliënten. En dat geldt ook voor het management, zelfs tot aan de Raad van Bestuur.

‘Bij Care+ kijken we naar de mens, niet alleen naar de diagnose’
Linda is activiteitenbegeleider bij Care+. Hiervoor werkte ze als trajectbegeleider in een tbs-kliniek. “Dat ik nu bij Care+ werk, is vooral te danken aan mijn teamleider” zegt ze. Inmiddels zit Linda helemaal op haar plek bij Care+.

“Ik had gereageerd op een functie, vooral vanwege de kernwaarden van Care+. Respect, betrouwbaar, persoonlijk betrokken en professioneel, dat zijn dingen die ik zelf ook belangrijk vind. Maar de functie sprak mij bij nader inzien toch niet zo aan, dus heb ik afgezegd. Toen belde de teamleider me op, of ik toch niet verder wilde in de procedure. Dat heb ik toen gedaan, en nu zit ik hier.”

Wat Linda vooral aanspreekt bij Care+ is de persoonlijke betrokkenheid. “Cliënten zeggen wel eens dat hier iedereen tijd voor ze maakt en dat is ook zo. Laatst was een cliënt jarig en hij liet merken dat hij heel erg behoefte had aan gezelligheid. Dus zijn we met een aantal collega’s in onze eigen tijd met hem uit eten geweest. Zo gaan we met elkaar om.”

Die persoonlijke betrokkenheid geldt zowel van het personeel richting cliënten als van de organisatie richting werknemers. “We gaan bijvoorbeeld met z’n allen op kraambezoek bij een collega. Dat kan natuurlijk ook omdat het een kleine organisatie is. Zo hebben we wel eens een feestje bij de directrice in de tuin! Er zijn maar weinig organisaties waar dat kan.”

Zo’n instelling vraagt wel iets van de medewerkers, legt Linda uit. “De ideale eigenschappen van een medewerker van Care+ zijn enthousiasme, betrouwbaarheid, uitgaan van herstel, en natuurlijk betrokkenheid.” Medewerkers staan vooral naast de cliënt, voor zover dat kan. “Wij begeleiden het proces, we bepalen het niet. We gaan samen in overleg met de cliënt, geven hem de regie. Bij Care+ kijken we naar de mens, niet alleen naar de diagnose.”

“Je moet in iemand blijven geloven. En daarvoor moet je vertrouwen durven geven. Bijvoorbeeld als een cliënt zelf zijn budget wil beheren, maar jij niet weet of hij het wel kan. Laat hem ‘t dan maar proberen. Want je hoeft niet perse altijd alleen maar successen te behalen. Als je er maar van leert.”

‘Als je wilt, kun je veel bereiken’
Carlijn, werkt ruim vijf jaar bij Care+. Eerst als groepsbegeleider en sinds een jaar of twee als beleidsmedewerker. Ze kan zich nog goed herinneren hoe ze er terecht is gekomen. “Een oud-collega vertelde me over Care+ en dat sprak me enorm aan. Aan de ene kant de doelgroep, en ook het feit dat het een kleine organisatie is. Ik heb toen een dag meegelopen en de indruk die ik kreeg was erg goed. Vooral jonge enthousiaste collega’s, die samen een hecht team vormen. En ik ben nog altijd blij dat ik hier ben komen werken.”

De functie van beleidsmedewerker is een heel andere dan de functie van groepsbegeleider die Carlijn had toen ze bij Care+ begon. Toch is het een heel bewuste keuze om iemand uit de zorg op deze functie te zetten. “De cliënt staat bij Care+ echt voorop. Ik weet wel dat bijna alle organisaties dat zeggen, maar hier is het echt zo. Laatst nog werd een cliënt aangemeld, een moeilijk geval om het maar zo te zeggen. Bij ons geven we zo iemand toch een kans, zelfs bij een terugval.”

Dat is wat Care+ zo bijzonder maakt, aldus Carlijn. “Iedereen is persoonlijk betrokken bij de inhoud, bij de cliënten. En dat geldt ook voor het management, zelfs tot aan de Raad van Bestuur” zo zegt ze. ”Bij Care+ krijgt iedereen een kans. En doordat het kleinschalig is, wordt je gezien als persoon. Wat er ook aan de hand is, er wordt altijd een passende oplossing gevonden.”

Dat geldt voor cliënten, maar zeker ook voor medewerkers. “De werksfeer is hier heel prettig, ook omdat er altijd wel iets gebeurt. Je krijgt hier veel verantwoordelijkheid dus je kunt hier je eigen uitdaging vinden. Collega’s met ambitie krijgen hier de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen” zo besluit Carlijn. “Als je wilt, kun je veel bereiken.”