• 0475 769148
  • Groenstraat 2a, 6088 CW Roggel
  • Ma-Do: 8:30-17:00 uur | Vrij 8:30 - 15:00 uur

Zorgbemiddelaar | Noord en Midden Limburg

Ben jij onze nieuwe Zorgbemiddelaar?

Wij zoeken een nieuwe collega – maar we zoeken niet zomaar iemand. Onze nieuwe zorgbemiddelaar is iemand die hét visitekaartje is voor (potentiële) mensen die in zorg willen komen bij Care+. Als zorgbemiddelaar ben je sociaal, dienstverlenend en analytisch sterk. En, het belangrijkste, je vindt het een uitdaging om de spin in het web te zijn. Herken jij jezelf hierin? Dan is deze baan iets voor jou!

Werken als Zorgbemiddelaar

Als zorgbemiddelaar ben je hét visitekaartje van Care+ voor nieuwe mensen in zorg, externe instanties en zorgaanbieders. Samen met je collega zorgbemiddelaar zijn jullie degene die enthousiast de visie en kwaliteiten van de organisatie weten te vertellen.

De aanbestedingseisen binnen de zorg en de daarbij horende wet- en regelgevingen hebben voor jou geen geheimen. Deze informatie gebruiken jij om partners in de omgeving te adviseren en informeren over de meest optimale zorgverlening. Op deze manier zorg jij ervoor dat Care+ ‘on-top-of-mind’ is bij belangrijke stakeholders.

Buiten het visitekaartje te zijn, beheer je ook onze wachtlijst en begeleidt je mensen die bij ons in zorg komen, hun naasten en onze medewerkers. Dit start bij het allereerste contactmoment totdat ze zes weken in zorg zijn op een woonlocatie, binnen begeleiding thuis of op de dagbesteding. Hierbij let jij erop dat de mensen in zorg worden gehoord en zich thuis voelen bij Care+. Dit doe je door samen met de persoonlijk begeleider een zorgplan op te stellen waarin de behoefte van de persoon centraal staan. Deze koppel je aan korte en lange termijn doelen en evalueer je tijdig.

Kortom; jij bent een spin in het web. Je ziet toe op de juistheid van indicaties en zorgt voor een goede plaatsing en nazorg. Hierbij bewaak jij zorgvuldig de communicatie, volledige administratie en verslaglegging.

Werken bij Care+

Care+ biedt begeleiding aan (jong)volwassenen die er op eigen kracht even niet uitkomen. Die begeleiding bieden we op onze beschermd wonen locaties, op de dagbesteding en bij mensen thuis. Bij ons ligt de nadruk op wat wél kan. We zetten in op maatwerk en helpen de mensen die we begeleiden bij het ontwikkelen van hun talenten. Daar word je namelijk gezonder én gelukkiger van.

Wij zijn een jonge en groeiende organisatie waarbij iedereen zich welkom voelt: niet alleen de mensen waarvoor we zorgen, maar óók de mensen die bij ons werken. Je komt dus terecht in een prettige werkomgeving waarin jij je goed voelt en echt gezien wordt. Als Care Plusser maak je deel uit van een fijn team van professionals. Wat zij gemeen hebben? Hun enthousiasme, hun positieve betrokkenheid en een gezonde portie lef.

Wil je meer weten, lees dan de ‘over ons’ pagina maar eens.

Jouw werkzaamheden

Wij zoeken een verbinder met een overstijgende blik en een passie voor het vak. We gaan ervan uit dat je zelfstandig kunt werken, maar ook goed functioneert in een team. Je begrijpt de leefwereld van onze bewoners en je ziet geen problemen maar juist creatieve oplossingen. Je bent sociaal, hebt tact en kunt goed luisteren. En je bent 24 tot 32 uur per week beschikbaar, uren zijn in overleg.

Wat we verder nog verwachten van een zorgbemiddelaar:

  • Je bent een professionele en enthousiaste ambassadeur voor Care+ en haar werkwijze. Je hebt een positieve, proactieve en oplossingsgerichte houding en bent een fijne collega;
  • Je hebt aantoonbare HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt inlevingsvermogen en ruime ervaring in de gezondheidszorg en met onze doelgroep;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden voor zowel communicatie naar de mensen in zorg en ook voor het opstellen van plannen en nota’s, het schrijven en bijhouden van rapporten en registratiesystem en het overdragen van informatie.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving Wmo /Wlz en administratieve procedures rondom indicatiestellingen of bent bereid hier zelf in te investeren. Ruime ervaring in zorgindicaties vertalen naar zorginzet is een eis;
  • Tot slot heb je affiniteit met administratief beheer, je kunt procesmatig werken, oplossingsgericht denken en je hebt een analytische werkhouding.

Een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde, wij vragen deze voor je aan. Heb je een rijbewijs? Goed zo, want dat heb je wel nodig.

Wat kunnen wij bieden?

De functie voor zorgbemiddelaar is gemiddeld 24 – 32 uur per week, verdeeld over 4 dagen. Samen met je collega zorgbemiddelaar ben je verantwoordelijk voor het hele proces.

Het salaris is volgens CAO Sociaal werk trajectbegeleider in schaal 8 en afhankelijk van competenties en ervaring. Er wordt een contract geboden voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.

Procedures en reageren

Enthousiast? En denk je dat jij degenen bent waar wij ook enthousiast van worden? We ontvangen dan graag je motivatie en je CV uiterlijk 4 februari via werkenbij@care-plus.nl.